ام اچ کازا – MHcasa

“چقدر زیبا! چرا خانه های ما به این زیبایی آراسته نشوند؟” این سوال چند هزار ساله اولین بار زمانی برای مردمان ایتالیا شکل گرفت که لژیونرهای رومی پا در سرزمین های هلنی نهادند و زندگی و خانه های پر تجمل و آراسته شهرهای یونانی را از نزدیک لمس کردند، از آن زمان زندگی لوکس وارد فرهنگ ایتالیایی شد و این حرکت تا به امروز با طی فرازها و فرودهایی در زمان های مختلف مانند سقوط امپراطوری روم، ظهور خانواده های متنفذ و تاثیرگذار بر هنر در دوره رنسانس در ونیز، میلان، فلورانس و رم، دوره افول قرون هفده تا بیست و شکوفایی دوباره صنعت طراحی داخلی و برندهای مربوط به آن در قرن بیستم به حضور موثر در زندگی ایتالیایی ها و دیگر مردمان جهان ادامه می دهد.

امروزه نام ایتالیا یادآور فرهنگی غنی است که هنرمندان بسیاری را در خود پرورانده است، از دوناتلو، میکل آنژ، کورجو و دا وینچی گرفته تا هنرمندان معاصری مانند گالیلئو چینی، آلبرتو مدا، جیانی ورساچه، نیکولا تروساردی که زندگی ایتالیایی معاصر را با طراحی های خود آراستند.

تعدادی از هنرمندانی که در بالا ذکر شدند در بنیانگذاری و رشد کمپانی های مد و طراحی ایتالیایی نقش بسزایی داشته اند. کمپانی هایی مانند ورساچه، فندی، اترو، اگرستی، هریتج، تروساردی، روجیانو و … که هرکدام به تنهایی قدرت طراحی ایتالیایی را که میراثی چند صد ساله است را به رخ جهانیان می کشند و هر روز ایده هایی نو را برای آراستن خانه های شما مجسم می کنند تا مبلمان داخل خانه و فضای باز، ظروف، لوسترها و تخت خواب های شما جزو بهترین ها باشد.

به گواه تاریخ ایرانیان نیز که از زمان پیشاآریایی تا به امروز همواره به آراستگی خانه و کاشانه خود اهمیت می دهند برای ذوق و خلاقیت ایتالیایی که رابطه ی فرهنگی طولانی مدتی هم با آن داشته اند، ارزش زیادی قائل هستند. زیبایی شناسی ایتالیایی که در ادامه ی سنت های کهن یونانیایرانیاسلامی قرار دارد و قرابت های زیادی با فرهنگ خاورمیانه دارد برای ایرانیان بسیار آشنا می نماید.

برند “ام اچ کازا” نیز با این پیش زمینه فکری اقدام به ارائه برترین برندهای دکوراتیو ایتالیایی نموده است.

در پایان جمله ی معروف ژولیوس سزار، رهبر بزرگ جمهوری روم را یادآور می شویم که به خوبی قدرت برند های ایتالیایی را بیان می کند:

Veni vidi vici

آمدم، دیدم، فتح کردم